Kolumne

Kolumne

Kolumne

Kolumne

Ako je Japansko, onda je kvalitetno

Objavljeno na datum:

24.02.2025.

Japanska kultura, posebno kad je u pitanju kvaliteta, često se temelji na principima preciznosti koje uključuju uske projektne tolerancije i posvećenost detaljima na svim razinama proizvodnje. Ovi principi primjenjuju se u različitim industrijama, neke od njih jesu automobilska, tehnološka, sustavi klimatizacija, što u konačnici doprinosi visokom standardu kvalitete japanskih proizvoda. Također, kontinuirano usavršavanje procesa proizvodnje i inovacija igraju ključnu ulogu u održavanju tog visokog standarda. 

Prije svega za razumijevanje važno je definirati što je to kvaliteta? Za definirati kvalitetu postoji više definicija, što zapravo uključuje skup karakteristika ili osobina nečega što ga čini adekvatnim ili zadovoljavajućim za određenu svrhu. Odnosno, nešto je kvalitetno ukoliko udovoljava zadanim kriterijima, kao što su tolerancija, visina, dužina i sl. To svakako uključuje preciznost, pouzdanost, efikasnost i druge faktore koji određuju vrijednost proizvoda ili usluge. U osnovi, može se pojednostaviti kako se kvaliteta odnosi na sposobnost nečega da zadovolji ili premaši očekivanja korisnika. 

Općenito, definirati kvalitetu u industriji obuhvaća nekoliko elemenata, a to bi bili: 

1. Preciznost: Proizvodi su izrađeni s visokom preciznošću i točnošću prema specifikacijama.

2. Pouzdanost: Proizvodi su pouzdani i izdržljivi te obavljaju svoju funkciju bez kvarova ili problema tijekom duljeg perioda eksploatacije.

3. Efikasnost: Proizvodnja je optimizirana kako bi se smanjili gubici i troškovi, što omogućava proizvodnju visokokvalitetnih proizvoda po konkurentnim cijenama.

4. Inovacija: Industrija stalno radi na inovacijama kako bi poboljšala kvalitetu proizvoda i procesa proizvodnje, prilagođavajući se novim tehnologijama i zahtjevima tržišta.

5. Kontrola kvalitete: Sistematično praćenje i kontrola procesa proizvodnje kako bi se osiguralo da proizvodi ispunjavaju standarde kvalitete i specifikacije.

6. Posvećenost korisnicima: Kvaliteta uključuje i korisničko iskustvo, odnosno zadovoljstvo kupaca s proizvodom, uključujući aspekte poput dizajna, praktičnosti i estetike. 

Često se pojam kvalitete povezuje s Japanom, te sama pomisao da je nešto Japansko, postaje sinonim za kvalitetu. Kvaliteta u industriji Japana često je visoko cijenjena zbog pažljive izrade, preciznosti i posvećenosti detaljima. Japanske tvrtke često primjenjuju niz principa i metodologija, alata, za postizanje zadanih ciljeva kvalitete, primjerice, kao što su "Kaizen" (kontinuirano poboljšanje), "Just-in-Time" (upravljanje zalihama kako bi se smanjili gubici), "Lean" (pristup upravljanja proizvodnjom s fokusom na eliminaciju bespotrebnih troškova) i "SixSigma" (identifikacija i eliminacija varijacije u procesu proizvodnje) kako bi osigurale visok standard kvalitete. Osiguranje kvalitete, kontrola kvaliteta, inovacija i fokus na korisničko iskustvo također igraju ključne uloge u održavanju visoke kvalitete proizvoda i usluga u japanskoj industriji.

U konačnici, posebno kada je visoka razina kvalitete kriterij,  onda svakako ključnu ulogu ima Japanska kultura, koja se temelji na principima preciznosti, detaljima i posvećenosti poslu uključujući zaposlenike na svim razinama, kupce, te neprestano poboljšanje procesa i proizvoda. Ovi principi primjenjuju se u različitim industrijama, kao što su automobilska, tehnološka i prehrambena industrija, što doprinosi visokom standardu kvalitete japanskih proizvoda.

Također, kontinuirano usavršavanje procesa proizvodnje i inovacija igraju ključnu ulogu u održavanju tog visokog standarda posebno s naglaskom na visoku razinu osiguranja kvalitete, odnosno prevencije prije korekcije.

doc. dr. sc. Marko Fabić, dipl. ing., profesor na Tehničkom fakultetu Rijeka

PODIJELI

PODIJELI

PODIJELI

PODIJELI

Ostale novosti

Kolumne

Kolumne

Kolumne

Kolumne

23. svi 2025.

23. svi 2025.

23. svi 2025.

23. svi 2025.

Dom i stil

Dom i stil

Dom i stil

Dom i stil

25. svi 2025.

25. svi 2025.

25. svi 2025.

25. svi 2025.

Dom i stil

Dom i stil

Dom i stil

Dom i stil

25. svi 2025.

25. svi 2025.

25. svi 2025.

25. svi 2025.

Digitalna izdanja časopisa

Pretplatite se na časopis kako bi ste primali najnovije vijesti i trendove

IMPRESSUM

GLAVNI UREDNIK:
Ivan Vergilas

IZVRŠNA UREDNICA:
Dijana Kaćanski

GRAFIČKO OBLIKOVANJE:
Ivan Blašković

TISAK

TISAK REFLEX:
Tina Ujevića 1, 51000 Rijeka

IzvornIci fotografija (ako nisu navedeni):
arhiv Redakcije

NAKLADA

5000 primjeraka

Digitalno izdanje časopisa dostupno je na

www.pravaklima.hr

Izlazi četiri puta godišnje.

ISSN 1234-5678

Godina 1 / Broj 1

Besplatan primjerak

IZDAVAČ

FRIGO-VE d.o.o.

Marinići 180

51216 Viškovo

marketing@frigo-ve.hr

PRAVA KLIMA

Odgovornost za sadržaj autorskih članaka i iznesene stavove u njima snose potpisani autori/ce. Ništa što je objavljeno u časopisu ne smije se reproducirati bez pisanog Odobrenja redakcije.

Digitalna izdanja časopisa

Pretplatite se na časopis kako bi ste primali najnovije vijesti i trendove

IMPRESSUM

GLAVNI UREDNIK:
Ivan Vergilas

IZVRŠNA UREDNICA:
Dijana Kaćanski

GRAFIČKO OBLIKOVANJE:
Ivan Blašković

TISAK

TISAK REFLEX:
Tina Ujevića 1, 51000 Rijeka

IzvornIci fotografija (ako nisu navedeni):
arhiv Redakcije

NAKLADA

5000 primjeraka

Digitalno izdanje časopisa dostupno je na

www.pravaklima.hr

Izlazi četiri puta godišnje.

ISSN 1234-5678

Godina 1 / Broj 1

Besplatan primjerak

IZDAVAČ

FRIGO-VE d.o.o.

Marinići 180

51216 Viškovo

marketing@frigo-ve.hr

PRAVA KLIMA

Odgovornost za sadržaj autorskih članaka i iznesene stavove u njima snose potpisani autori/ce. Ništa što je objavljeno u časopisu ne smije se reproducirati bez pisanog Odobrenja redakcije.

Digitalna izdanja časopisa

Pretplatite se na časopis kako bi ste primali najnovije vijesti i trendove

IMPRESSUM

GLAVNI UREDNIK:
Ivan Vergilas

IZVRŠNA UREDNICA:
Dijana Kaćanski

GRAFIČKO OBLIKOVANJE:
Ivan Blašković

TISAK

TISAK REFLEX:
Tina Ujevića 1, 51000 Rijeka

IzvornIci fotografija (ako nisu navedeni):
arhiv Redakcije

NAKLADA

5000 primjeraka

Digitalno izdanje časopisa dostupno je na

www.pravaklima.hr

Izlazi četiri puta godišnje.

ISSN 1234-5678

Godina 1 / Broj 1

Besplatan primjerak

IZDAVAČ

FRIGO-VE d.o.o.

Marinići 180

51216 Viškovo

marketing@frigo-ve.hr

PRAVA KLIMA

Odgovornost za sadržaj autorskih članaka i iznesene stavove u njima snose potpisani autori/ce. Ništa što je objavljeno u časopisu ne smije se reproducirati bez pisanog Odobrenja redakcije.

Digitalna izdanja časopisa

Pretplatite se na časopis kako bi ste primali najnovije vijesti i trendove

IMPRESSUM

GLAVNI UREDNIK:
Ivan Vergilas

IZVRŠNA UREDNICA:
Dijana Kaćanski

GRAFIČKO OBLIKOVANJE:
Ivan Blašković

TISAK

TISAK REFLEX:
Tina Ujevića 1, 51000 Rijeka

IzvornIci fotografija (ako nisu navedeni):
arhiv Redakcije

NAKLADA

5000 primjeraka

Digitalno izdanje časopisa dostupno je na

www.pravaklima.hr

Izlazi četiri puta godišnje.

ISSN 1234-5678

Godina 1 / Broj 1

Besplatan primjerak

IZDAVAČ

FRIGO-VE d.o.o.

Marinići 180

51216 Viškovo

marketing@frigo-ve.hr

PRAVA KLIMA

Odgovornost za sadržaj autorskih članaka i iznesene stavove u njima snose potpisani autori/ce. Ništa što je objavljeno u časopisu ne smije se reproducirati bez pisanog Odobrenja redakcije.