Erasmus+ projekt učenicima EIOŠ-a omogućio nova strukovna znanja
Objavljeno na datum:
Mobilnost kao dio Erasmus+ projekta „Prihvati STEM izazove“ provedena je u periodu od 8. veljače do 2. ožujka ove godine u sklopu ključne aktivnosti 1: Mobilnost pojedinca u svrhu učenja
Učenici trećih i četvrtih razreda Elektroindustrijske i obrtničke škole Rijeka strukovnih zanimanja tehničar za mehatroniku, elektroničar i elektromehaničar sudjelovali su u 21-dnevnoj stručnoj praksi u španjolskom gradu Zaragoza.

Mobilnost kao dio Erasmus+ projekta „Prihvati STEM izazove“ provedena je u periodu od 8. veljače do 2. ožujka ove godine u sklopu ključne aktivnosti 1: Mobilnost pojedinca u svrhu učenja pod projektnim brojem 2024-1-HR01-KA122-VET-000215579. Ostvarene su mobilnosti za 24 učenika čiji su pratitelji bili nastavnici i mentori škole - Dino Delač i Dean Caput.
Učenici su stekli znanja i vještine rada na CNC strojevima
U Zaragozi su učenici bili integrirani na radna mjesta tvrtki čija je djelatnost u sektoru elektrotehnike i računarstva. Tako su na radnim mjestima učenike dočekali radni zadaci iz područja održavanja i servisiranja informatičke opreme, automatizacije i procesne tehnike, održivih izvora energije i strojne obrade materijala.

Učenjem temeljenom na neposrednom radu učenici su stekli znanja i vještine rada na CNC strojevima te strojevima za precizno glodanje i graviranje izradaka. U tvrtkama čije je poslovanje vezano za procesnu tehniku ugrađivali su automatizirane sustave čiji je glavni element programibilni logički kontroler - PLC uređaj. Naučili su povezivati senzore i aktuatore sustava u smislenu cjelinu te kreirati programske kodove za programiranje PLC uređaja u ljestvičastom dijagramu i funkcijskom blok dijagramu.

Jedan učenik bio je u firmi koja je ugrađivala fotonaponske sustave na kampere te je on usvojio znanja o instalaciji fotonaponskih sustava i potrebnim dijelovima za njegovu montažu te način ispitivanja i puštanja sustava u rad. Učenici trogodišnjih zanimanja elektroničar i elektromehaničar razvili su kompetencije u postavljanju rashladnih uređaja te razvodu instalacija niskog napona unutar zgrada i poslovnih prostora.
I kulturološko upoznavanje Kraljevine Španjolske
Tijekom rada u partnerskim firmama svi učenici jačali su svoje jezične kompetencije engleskog jezika u svakodnevnoj komunikaciji na radnom mjestu što je također pridonijelo jačanju njihove sigurnosti i samopouzdanja.

Boravak putem mobilnosti učenicima je omogućilo i kulturološko upoznavanje Kraljevine Španjolske. Učenici su iskusili španjolsku gastronomiju te utvrdili sličnosti i razlike prema hrvatskoj gastronomiji.
Cijeli tekst može se pročitati u 5. broju časopisa PRAVA klima.