Hitachi koncept „airPure“ osvojio nagradu Red Dot Design Concept 2024.
Objavljeno na datum:
Hitachi koncept „airPure“ bavi se budućim potrebama nadolazećih vlasnika domova i poslovnih prostora Generacije Z, koji teže pretvoriti svoje domove u personaliziranije i privlačnije prostore
Zbog svoje elegantne forme nazvan „airPure“, Hitachi koncept je bio pobjednik na prestižnom međunarodnom natjecanju u dizajnu Red Dot u kategoriji koncepta dizajna, grijanja i klimatizacije. Nagrađeni koncept „airPure“ sastoji se od minimalističkog kućišta okruglog oblika koje obuhvaća višenamjenski digitalni zaslon koji se montira na zid.
Danas Hitachi slovi za jednog od vodećih svjetskih proizvođača klima uređaja, pružajući širok spektar naprednih proizvoda koji donose udobnost i učinkovitost korisnicima diljem svijeta.
Tvrtku Hitachi Works osnovao je 1910. godine japanski inženjer Namihei Odaira koji je prepoznao potrebu za razvojem elektrotehničkih komponenti u Japanu i tako svojom vizijom postavio temelje za razvoj Hitachija kao globalnog brenda koji je poznat po svojim inovacijama i tehnološkom napretku.
Od prvog klima uređaja do „airPure“ koncepta
Hitachi je prvi klima uređaj predstavio 1952. godine, što je označilo početak revolucije u kućnom i komercijalnom hlađenju u Japanu. Taj uređaj, iako jednostavniji u usporedbi s modernim standardima, bio je iznimno inovativan za svoje vrijeme. Radio je na principu rashladnog ciklusa, izvlačeći toplinu iz unutrašnjosti prostorije i ispuštajući je vani, čime je stvarao ugodno hladan zrak u prostoriji.

Jedan od ključnih aspekata koji je postavio Hitachi klima uređaje na vrh tržišta bio je njihov fokus na učinkovitost i pouzdanost. Korištenje najnovijih tehnoloških dostignuća tog vremena omogućilo je Hitachiju da proizvede uređaje koji su pružali izvrsne performanse uz minimalnu potrošnju energije i smanjene troškove održavanja.
Prvi Hitachi klima uređaj u Japanu ne samo da je zadovoljio potrebe za hlađenjem u domovima i poslovnim prostorima, već je također postavio temelje za daljnje inovacije i razvoj klimatizacijskih sustava.
Grijanje, ventilacija i klimatizacija, odnosno Heating, ventilation, and air conditioning (skraćeno HVAC) je sustav koji koristi različite tehnologije za kontrolu temperature, vlažnosti i čistoće zraka u zatvorenom prostoru, a cilj mu je osigurati toplinsku udobnost i prihvatljivu kvalitetu zraka u zatvorenom prostoru. S obzirom na daljnja istraživanja usmjerena na budućnost HVAC rješenja u domovima i poslovnim prostorima, dizajnerski tim za Johnson Controls - Hitachi Air Conditioning istaknuo se svojim vizionarskim dizajnom, transformirajući klima uređaj u svrhovit element dizajna interijera.
Koncept „airPure“ sastoji se od minimalističkog kućišta okruglog oblika
Zbog svoje elegantne forme nazvan „airPure“, Hitachi koncept je bio pobjednik na prestižnom međunarodnom natjecanju u dizajnu Red Dot u kategoriji koncepta dizajna, grijanja i klimatizacije.
S poviješću koja se proteže preko 50 godina, Red Dot Design Award je njemačka međunarodna nagrada za dizajn, robne marke i komunikacije, dok je nagrada za koncept proizvoda pokrenuta 2005. godine. Natjecanje za svaku kategoriju provodi se svake godine, a sve proizvode, koncepte dizajna i komunikacijske projekte ocjenjuje žiri Red Dot koji čine etablirani profesionalci, dizajneri i profesori svojih industrija.

Koncept „airPure“ sastoji se od minimalističkog kućišta okruglog oblika koje obuhvaća višenamjenski digitalni zaslon koji se montira na zid. Zamjenjujući tradicionalnu AC split unutarnju jedinicu, novi modul uključuje ulaze za zrak skrivene na stražnjoj strani, dok uvlačivi prednji zaslon otkriva sveobuhvatne kružne izlaze zraka za rad klima uređaja.
Zavidna „airPure“ vizija za budućnost Hitachi klima uređaja
Kad je klima uređaj uključen, OLED zaslon se može koristiti kao sučelje za klimatizacijski sustav, za kontrolu temperature i/ili praćenje kvalitete zraka u zatvorenom prostoru.
Osim toga, zaslon može poslužiti u višestruke svrhe uređenja doma, s velikim nizom mogućnosti za istraživanje. Na primjer, može se koristiti kao veliko ambijentalno svjetlo za prilagođavanje atmosfere u prostoriji, kao dielektrično ogledalo ili kao okvir za slike za prikaz omiljenih fotografija ili umjetnina.

Koncept „airPure“ bavi se budućim potrebama nadolazećih vlasnika domova i poslovnih prostora Generacije Z, koji teže pretvoriti svoje domove u personaliziranije i privlačnije prostore. U tom smislu, od kućanskih aparata i građevinske opreme sve će se više očekivati da se uklope - ili čak poboljšaju - stil dizajna interijera njihovog doma.
Iako je koncept „airPure“ još uvijek u fazi istraživanja, on postavlja zavidnu viziju za budućnost Hitachi klima uređaja.