Zeleno i digitalno

Zeleno i digitalno

Zeleno i digitalno

Zeleno i digitalno

Samo trećina tvrtki koristi digitalne alate u proizvodnji

Objavljeno na datum:

29. lis 2025.

29. lis 2025.

29. lis 2025.

29. lis 2025.

Govoreći o svijetlom primjeru produktivnosti, na konferenciji je istaknuta domaća obrambena industrija. Prikupljeni podaci već sada pokazuju da više od 60 posto tvrtki posluje na međunarodnom tržištu, a trećina je uključena u razvoj naprednih tehnologija – od robotike do novih materijala...

Tek svaka treća domaća tvrtka koristi digitalne alate za planiranje proizvodnje. Velika većina ih i dalje planira „ručno”, to jest uz pomoć proračunskih tablica i iskustva zaposlenika – pokazalo je istraživanje HGK o produktivnosti, tehnološkoj opremljenosti i digitalnoj zrelosti hrvatske industrije, provedeno na uzorku od 20-ak renomiranih srednjih i velikih poduzeća iz metaloprerađivačke i elektroindustrije.

Rezultati istraživanja predstavljeni su na konferenciji Vrijeme je za industriju održanoj u utorak u Zagrebu.

Digitalna transformacija nije IT projekt, nego strateška promjena

- Dio problema kod digitalne transformacije je i puno priče, malo prakse. Dosta se teoretizira, ali zapinjemo kod ovog prijelaza iz riječi u djela. Moramo promijeniti način kako promatramo ovu razvojnu paradigmu. Digitalna transformacija nije trošak – ona je investicija. Osigurava veću produktivnost i globalnu konkurentnost, što su preduvjeti za održiv industrijski rast i izvoznu snagu. Istraživanje je identificiralo najveće izazove, a to su manjak kvalificirane radne snage i troškovi rada, nedostatak strategije digitalne transformacije, spor tempo automatizacije i ograničena ulaganja u istraživanje i razvoj, poručio je Tomislav Radoš, potpredsjednik HGK za industriju i održivi razvoj.

Projekti istraživanja i razvoja također, u većini tvrtki se vode ručno, nedigitalizirano i neintegrirano. Manje od polovice tvrtki prati status razvoja projekata u realnom vremenu. Umjetna inteligencija se zasad većinski ne koristi u proizvodnim procesima, a tvrtke iako koriste digitalne alate, oni uglavnom nisu povezani u jedinstven sustav, pa podaci i procesi ne teku glatko koliko bi mogli. Rješenja se često uvode stihijski, bez jasnih strategija digitalne transformacije.

- Digitalna transformacija nije IT projekt, nego strateška promjena. Hrvatska industrija mora osvijestiti potrebu za ulaganjem u digitalizaciju kako bi držala korak s trendovima i povećala konkurentsku prednost. Ključna je suradnja industrije i tehnoloških stručnjaka pri implementaciji naprednih digitalnih rješenja poput PLM (Product lifecycle management) platformi. Tehnologija je samo alat; razliku čine ljudi i njihova spremnost na promjene i suradnju, rekao je Marijan Lorencin, izvršni direktor tvrtke AITAC.

U Hrvatskoj je produktivnost po zaposlenom i dalje znatno ispod prosjeka Europske unije. Rast produktivnosti najvažniji je zadatak za ograničavanje rizika od globalnih poremećaja – od rasta protekcionizma i trgovinskih ograničenja do potrebe za većom otpornosti lanaca opskrbe i diverzifikacijom tržišta.

Od robotike do novih materijala

- Međunarodni poredak utemeljen na poštivanju pravila, koji je omogućio Europskoj uniji da napreduje, sada je pod ogromnim pritiskom. Ekonomski divovi, SAD i Kina, koriste svoju moć i kontrolu nad ključnim tehnologijama kako bi redefinirali uvjete trgovine i prisilili tvrtke da ulažu upravo tamo. Snaga Europske unije počiva na njezinu jedinstvu — ali mogu li se 27 različitih zemalja dogovoriti o načinu suočavanja s tim izazovima prije nego što bude prekasno?, pita se Andy Bounds, dopisnik Financial Timesa iz Bruxellesa, specijaliziran za trgovinu, europsku politiku i Brexit.

Govoreći o svijetlom primjeru produktivnosti, na konferenciji je istaknuta domaća obrambena industrija. U kontekstu aktualnih globalnih okolnosti, naglašene su prilike koje se ovoj industriji nude. Obrambena industrija je danas širok pojam i Hrvatskoj treba konkretan i aktualan uvid u njezine razmjere – naglasili su iz HGK i pojasnili da u suradnji s Ministarstvom obrane provode mapiranje hrvatske obrambene industrije na koje se do sada odazvalo više od 140 poduzeća. Prikupljeni podaci već sada pokazuju da više od 60 posto tvrtki posluje na međunarodnom tržištu, a trećina je uključena u razvoj naprednih tehnologija – od robotike do novih materijala.

Ovo je treće izdanje konferencije Vrijeme je za industriju, ove godine pod pokroviteljstvom Ministarstva gospodarstva i Ministarstva financija RH.

Izvor: HGK

PODIJELI

PODIJELI

PODIJELI

PODIJELI

Ostale novosti

Obrazovanje i inovacije

Obrazovanje i inovacije

Obrazovanje i inovacije

Obrazovanje i inovacije

Obrazovanje i inovacije

Obrazovanje i inovacije

Obrazovanje i inovacije

Obrazovanje i inovacije

28. lis 2025.

28. lis 2025.

28. lis 2025.

28. lis 2025.

Dom i stil

Dom i stil

Dom i stil

Dom i stil

Pretplatite se na časopis kako bi ste primali najnovije vijesti i trendove

IMPRESSUM

GLAVNI UREDNIK:
Ivan Vergilas

IZVRŠNA UREDNICA:
Dijana Kaćanski

GRAFIČKO OBLIKOVANJE:
Ivan Blašković

TISAK

TISAK REFLEX:
Tina Ujevića 1, 51000 Rijeka

IzvornIci fotografija (ako nisu navedeni):
arhiv Redakcije

NAKLADA

5000 primjeraka

Digitalno izdanje časopisa dostupno je na

www.pravaklima.hr

Izlazi četiri puta godišnje.

ISSN 3043-8128

IZDAVAČ

FRIGO-VE d.o.o.

Marinići 180

51216 Viškovo

marketing@frigo-ve.hr

PRAVA KLIMA

Odgovornost za sadržaj autorskih članaka i iznesene stavove u njima snose potpisani autori/ce. Ništa što je objavljeno u časopisu ne smije se reproducirati bez pisanog Odobrenja redakcije.

Digitalna izdanja časopisa

Pretplatite se na časopis kako bi ste primali najnovije vijesti i trendove

IMPRESSUM

GLAVNI UREDNIK:
Ivan Vergilas

IZVRŠNA UREDNICA:
Dijana Kaćanski

GRAFIČKO OBLIKOVANJE:
Ivan Blašković

TISAK

TISAK REFLEX:
Tina Ujevića 1, 51000 Rijeka

IzvornIci fotografija (ako nisu navedeni):
arhiv Redakcije

NAKLADA

5000 primjeraka

Digitalno izdanje časopisa dostupno je na

www.pravaklima.hr

Izlazi četiri puta godišnje.

ISSN 3043-8128

IZDAVAČ

FRIGO-VE d.o.o.

Marinići 180

51216 Viškovo

marketing@frigo-ve.hr

PRAVA KLIMA

Odgovornost za sadržaj autorskih članaka i iznesene stavove u njima snose potpisani autori/ce. Ništa što je objavljeno u časopisu ne smije se reproducirati bez pisanog Odobrenja redakcije.

Digitalna izdanja časopisa

Pretplatite se na časopis kako bi ste primali najnovije vijesti i trendove

IMPRESSUM

GLAVNI UREDNIK:
Ivan Vergilas

IZVRŠNA UREDNICA:
Dijana Kaćanski

GRAFIČKO OBLIKOVANJE:
Ivan Blašković

TISAK

TISAK REFLEX:
Tina Ujevića 1, 51000 Rijeka

IzvornIci fotografija (ako nisu navedeni):
arhiv Redakcije

NAKLADA

5000 primjeraka

Digitalno izdanje časopisa dostupno je na

www.pravaklima.hr

Izlazi četiri puta godišnje.

ISSN 3043-8128

IZDAVAČ

FRIGO-VE d.o.o.

Marinići 180

51216 Viškovo

marketing@frigo-ve.hr

PRAVA KLIMA

Odgovornost za sadržaj autorskih članaka i iznesene stavove u njima snose potpisani autori/ce. Ništa što je objavljeno u časopisu ne smije se reproducirati bez pisanog Odobrenja redakcije.

Digitalna izdanja časopisa

Pretplatite se na časopis kako bi ste primali najnovije vijesti i trendove

IMPRESSUM

GLAVNI UREDNIK:
Ivan Vergilas

IZVRŠNA UREDNICA:
Dijana Kaćanski

GRAFIČKO OBLIKOVANJE:
Ivan Blašković

TISAK

TISAK REFLEX:
Tina Ujevića 1, 51000 Rijeka

IzvornIci fotografija (ako nisu navedeni):
arhiv Redakcije

NAKLADA

5000 primjeraka

Digitalno izdanje časopisa dostupno je na

www.pravaklima.hr

Izlazi četiri puta godišnje.

ISSN 3043-8128

IZDAVAČ

FRIGO-VE d.o.o.

Marinići 180

51216 Viškovo

marketing@frigo-ve.hr

PRAVA KLIMA

Odgovornost za sadržaj autorskih članaka i iznesene stavove u njima snose potpisani autori/ce. Ništa što je objavljeno u časopisu ne smije se reproducirati bez pisanog Odobrenja redakcije.